JUNE 28-30, 2017 | Seoul(Goyang) Robots, VR, Drones, and The Internet of Everything

연사

* 연사 및 주최측 일정에 따라 연사와 세션 일정은 추후 변경될 수 있습니다.

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Carl Lan
HTC / Corprorate Development and Partnerships
Carl is Director, Business Development and Partnerships at HTC Vive, charged with jumpstarting the Vive VR ecosystem in APAC. He has led consulting engagements on four continents, built a greenfield mobile service, helped evolve a PDA into a smartphone, and built mobile apps for Fortune 50s and kids.
Session
DAY 2: 6월 29일 | pm 13:30 - pm 14:00, [VR HW & SW] The VR Ecosystem: Beyond Year 1
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Sunny Dhillon
Signia Venture Partners / Partner
Sunny was part of Signia’s founding team in 2012, after having co-founded one of the App Store’s first location-based mobile startups (named Barstool) and investing with Pritzker Group Venture Capital in LA and Chicago. He was previously an M&A analyst in technology investment banking at Rothschild in London, an early business development hire at a venture backed spin-off of New Line Cinema, and a corporate strategist for Warner Bros., focused on digital content distribution.
Session
DAY 1: 6월 28일 | pm 13:00 - pm 13:30, [VR INVESTMENT] What a Venture Capitalist Sees in the Virtual and Augmented Reality Market
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김영호
PGMAN GAMES / CEO
Starting from Samsung SDS, Mr. Kim has been in the game development business for almost 20 years. At FHL Games, Mr. Kim had been in charge of the Latin America market publishing business. While Korea based major companies have been focusing in the Korean market, Mr. Kim has challenged overseas market publishing business experiencing system and platform business leading to developing commercial service. At Lion games, Mr. Kim developed client engine to server engine for MORPG game Soul Walker. From starting a company to investment, Mr. Kim has accomplished many things and his game has been launched in Korea through Smile Gate recently. 김영호 대표는 삼성SDS를 시작으로 20년에 가까운 게임개발 업무를 해 왔습니다. FHL게임즈 에서는 중남미 시장에 퍼블리싱 사업을 하였습니다. 한국 시장은 국내 유명 기업들이 게임 퍼블리싱 사업으로 자리를 잡은 상태여서 해외 시장을 바라보고 퍼블리싱 사업을 위한 시스템, 플랫폼을 모두 진두 지휘 하며 개발 상용화 하였습니다. 라이언게임즈에서는 ‘소울워커’ 라는 액션 MORPG 게임을 클라이언트 엔진부터 서버 엔진까지 모두 만들면서 회사 설립때부터 투자 진행까지 다양하게 진행 하였고 최근 몇일전 스마일게이트를 통해 국내에 런칭 하였습니다.
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DAY 2: 6월 29일 | pm 16:00 - pm 16:30, [B2B VR] B2B VR 생태계 조성 방법 및 미래
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이혁수
수원대학교 CT학과 / 교수, (주)전략과 실행 / 대표
이혁수 대표는 전략컨설팅사인 ‘(주)전략과실행’의 대표로서 2014년 기업의 전략적 실행에 역점을 둔 컨설팅회사인 ‘㈜전략과실행’을 설립하여 운영하고 있다. 2017년 3월부터 수도권에서 유일하게 VR학과(문화•콘텐츠 테크놀로지 전공)를 개설한 수원대학교의 VR담당 교수로 활동하고 있기도 하다. 이대표는 (주)전략과실행 설립에 앞서 글로벌 리딩 전략컨설팅사인 롤랜드버거, ADL, AT 커니 등에서 12년간 부사장, 상무, PM 등으로 근무하였다. 이대표는 컨설팅사의 대표로서, 그리고 글로벌 컨설팅사 서울사무소의 통신/전자담당 대표 컨설턴트로 활동하며, 삼성전자/SDI 및 관련 계열사, LG전자/LG U플러스 및 관련 계열사, SKT 및 관련 계열사, KT 및 관련 계열사 등에서 매우 다양한 전자/통신/인터넷 관련 프로젝트에 참여했고, 한국 인터넷산업을 선도했던 데이콤에서 다양한 통신/인터넷 전략 및 신사업 관련 업무를 담당하기도 하였다. 이대표는 최근 한국VR산업협회와 공동으로 한국 VR시장 규모와 미래성장전망에 대한 프로젝트를 수행한 바 있는데, 이번 VR Summit에서 그 내용을 처음으로 소개한다고 한다. 이번 연구는 한국 VR산업에서 큰 역할을 담당하고 있는 다수의 업계 및 학계의 전문가 들을 만나 현장의 목소리를 담으려고 노력했고, 엠브레인 리서치와 공동으로 VR 사용 및 구매 행태에 대한 소비자 조사도 병행하여 그 내용도 공개한다고 하니 기대된다. 이대표는 서울대 경영학과를 졸업하고 서울대 경영대학원에서 석사 학위를 수여 받았다.
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DAY 2: 6월 29일 | am 10:30 - am 11:15, [KEYNOTE] 한국 VR 시장 규모 및 전망
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Clifton Dawson
GreenlightInsights / Founder
Clifton Dawson is CEO of Greenlight Insights, a leading market intelligence specializing in immersive technologies. Prior to founding Greenlight Insights, Clifton was a growth and monetization analyst at Snap, the leading image messaging and multimedia platform. Previously, Clifton was Head of Business Operations at AddLive, the web-based real-time communication platform acquired by Snapchat in 2014. Clifton has also worked as a Business Analyst for Bell Canada, a Canadian telecommunications and media company. Clifton has a B.A. in Economics from Harvard University and an M.B.A. from Harvard Business School.
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DAY 2: 6월 29일 | am 11:15 - pm 12:00, [KEYNOTE] Greenlight Insights’ Intelligence for the VR and AR Industry
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Clark Dodsworth
SimEx-Iwerks / 부사장, Osage Consulting / Founder
Product development, strategy and planning for ubiquitous mobile awareness. Enhanced UX for enterprise and startups, via AI, context, sensors, & security. Original co-author of "Ambient Intelligence" strategy for Philips, '98. Adopted globally by Philips & Philips Research in collaboration with MIT's Oxygen project, INRIA, & Thomson. The EU chose Ambient Intelligence as theme for 2001's Sixth Framework Programme for Research and Technological Development, a 4-year, 3.7B euro program. Also in the book "The New Everyday" by Philips Research and Design.
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DAY 1: 6월 28일 | am 11:15 - pm 12:00, [KEYNOTE] XR: Tools, Dreams, and Accellerating Consequences
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남재현
Looxid Labs / CSO
Jaehyun Nam is the CSO at Looxid Labs – a tech startup to develop a seamless emotion recognition system in VR using eye-brain interface – responsible for managing the business operations and establishing the strategic plans. In order to make users become more immersed and enhance users' feeling of presence in VR, should it be considered to implement adaptive interaction for VR as well as provide users with comfortable experiences in terms of the advanced hardware and compelling VR contents. Looxid Labs is making a big splash to develop world’s first technology that seamlessly integrates an emotion recognition system with VR using eye-brain interface and thus contributes to developing a completely new VR interaction technique. It is Looxid Labs’ vision for the future of VR that aims to revolutionize user experience by reflecting new phenomenal and spatial characteristics of VR and maximize users’ sense of presence in VR. Jaehyun Nam earned a bachelor’s degree from KAIST with a double major in Bio and Brain Engineering and Management Science and graduated from KAIST with a master’s degree in Bio and Brain Engineering as well. He was one of the recipients for 2011 Presidential Award for Excellence.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 16:00 - pm 16:30, [VR INTERFACE] Brand New UX Strategy in VR – Create Interconnected Reality through Emotion Recognition System using Eye-Brain Interface
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Ayaka Hahn
ImagineVR / CEO
Ayaka is an entrepreneur with a background in the game industry. In the past, she has served roles such as publishing manager, business development at Electronic Arts and Square Enix. With ImagineVR, a Virtual Reality content platform, she hopes to provide various publishing support for VR creators and companies to go global.
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DAY 2: 6월 29일 | pm 17:00 - pm 17:30, [VR APPLICATIONS] Human Sexuality in the Age of Singularity
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Elliott Myers
Roto VR / 창업자, CEO
Creator of numerous award winning products in the video games industry, with over 20 years of experience integrating new technologies into mass consumer products. He helped develop the market leading Gamester brand in 1990's, created the first 3D games controller called Gametrak and also founded, ran and after 10 years, sold UK games publishing business In2Games. Elliott has recently helped develop Roto VR, the first truly interactive VR chair for B2C and B2B markets.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 16:30 - pm 17:00, [VR INTERFACE] Great VR experiences are Driven by Great VR Interfaces
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Marisa Sommerville
RoofTop Management / Manager
Marisa has kept her eye on the VR world since she first learned about it in the early 90's while attending the Chicago SIGGRAPH exhibit, as a teen, where she marveled at the early VR technologies, especially Carolina Cruz-Neira's "CAVE," which inspired her to become involved in entertainment and VR. Nearly 30 years later, with a career working across some of the largest film and television franchises in the world such as The Twilight Saga and American Idol, Marisa has co-founded and is currently CEO of Artist Lane Productions, working with broadcasters and other production entities to bring mixed reality projects to television and new VR content to audiences across the globe.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 14:00 - pm 14:30, [VR BROADCASTING] Broadcast Meets VR : Integration of Broadcast Television, VR and Reality Content Entertainment
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배성우
SBS / VR Creative Director
- 1992년 SBS 예능PD 입사 - 25년간 "신동엽의 있다없다", "강호동의 스타킹", "오!마이베이비" 등 다수 프로그램 기획,연출 - 휴스턴 필름 페스티벌 금상, SBS연예대상 올해의 프로그램상, 방송통신심의위원회 PD상, PD연합회 PD상 등 수상 - EMMY AWARDS 아시아 지역 심사위원(2016년) - 인기가요 360VR, 아이돌 VR드라마 등 다수 VR콘텐츠 기획,연출
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DAY 1: 6월 28일 | pm 13:30 - pm 14:00, [VR BROADCASTING] K-pop S3D 360VR 콘텐츠의 이슈와 전망
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Philippe Van Nedervelde
E-Spaces / CEO
Philippe Van Nedervelde is the CEO, Senior Virtual Worlds Designer, co-founder and majority-owner of E-spaces. The world's oldest and most experienced still-operating virtual worlds design house, E-spaces leads the presently burgeoning metaverse content creation industry with its award-winning designs for multi-user virtual worlds spaces and experiences. http://virtualoffices.e-spaces.com/philippevannedervelde.html
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DAY 1: 6월 28일 | pm 15:30 - pm 16:00, [SOCIAL VR] The State of Social VR: historic trends; today; the next 5 years; long term future
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Dan Pacheco
Syracuse University / Journalism 학과장
Dan Pacheco is a professor of practice and holds the Peter A. Horvitz Chair of Journalism Innovation at the S.I. Newhouse School for Public Communications at Syracuse University. He is a pioneer in the use of virtual reality for journalism. In 2014, he started and co-produced USA Today’s Harvest of Change VR project for the Oculus Rift, the world’s first large-scale use of virtual reality by a commercial news organization. Harvest of Change earned an Edward R. Murrow Award in 2015 for its innovative use of 360-degree video for virtual reality. Previously, Pacheco spent 20 years in the trenches of digital publishing everywhere from Fortune 500 companies to startups. He started his career as an online producer for Washingtonpost.com, where he produced Interact, one of the first online news communities on the Web. Subsequently, as a principal product manager at America Online, Pacheco oversaw some of the Internet’s first truly global community products. In 2005, after pioneering the first implementation of a social networking platform at a U.S. newspaper, he received an NAA “20 Under 40” award. And in 2007, he was a Knight News Challenge grant winner for a democratized publishing service.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 14:30 - pm 15:00, [VR JOURNALISM] End-User에게 수용되는 현재와 미래의 기술에 대한 고찰
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Gianluigi Perrone
Polyhedron VR Studio / CEO
Gianluigi Perrone is a film-maker born in Italy and based in Beijing, China, since 5 years. Working in entertainment since 15 years, as author for TV shows, journalist and film critic for the main italian film magazines, screenwriter and producer of several genre films for the international market and executive producer in China, bridging for coproductions and distributions, he is senior teacher of screenwriting applied to production and he is the CEO of the virtual reality Studio Polyhedron VR, with offices in Beijing, Los Angeles and Rome. He is the creator of the Dogma VR manifesto, ideological evolution of Dogma 95 by Von Trier/Vinterberg, applied for the "Pure Immersive Experience" creation. In VR he shot the two experimental genre exps The 7th Night of Thelema and Come Closer.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 15:00 - pm 15:30, [VR CINEMA] DOGMA VR MANIFESTO
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오지현
Unity Technologies Korea / 에반젤리스트
오지현 에반젤리스트는 과거 게임 개발사에서 인하우스 엔진 개발에 참여하였고 유니티 코리아에서는 게임을 개발하는 엔지니어들이 문제점을 파악하고 이를 개선할 수 있도록 가이드하여 일을 잘할 수 있게 지원해주는 서포트 엔지니어를 거쳐 현재는 유니티 엔진을 보다 많은 개발자들이 쉽게 사용할 수 있도록 전파하는 기술 전도사 에반젤리스트 역할을 하고 있다. 과거 경험에서 오는 인하우스엔진과 상용엔진에 대한 깊은 이해와 개발자들이 마주하는 난제에 대한 이해를 바탕으로 한 많은 강연으로 많은 개발자들의 지지를 받는 에반젤리스트이다.
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DAY 1: 6월 28일 | am 10:30 - am 11:15, [KEYNOTE] 유니티를 활용한 시네마틱 VR 제작 기법
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Dan Ferguson
Groove Jones / EVP Digital Strategy
Dan is the EVP of Digital Interactive Strategy for Groove Jones, a studio focused on creating VR solutions for brands and advertisers. Groove Jones has developed GrooveTech™, a software platform that provides analytics, user acquisition, social share and distribution tools for VR campaigns. Dan is responsible for creating high-end digital experiences for some of the most recognized brands in the world, which include American Airlines, CarMax, GE, LEGO, McDonalds, Microsoft, Nestle, Universal Pictures and Visa. Brandweek Magazine named Dan “Marketer of the Next Generation" for his work with brand engagement. He is an early adopter of new technologies and is a Virtual Reality subject matter expert. He can be reached at dan@groovejones.com
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DAY 2: 6월 29일 | pm 15:30 - pm 16:00, [B2B VR] Brands and Agencies VR 101
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신광섭
에픽게임즈 코리아 / 디벨로퍼 릴레이션 리드(Developer Relation Lead)
신광섭은 세계적인 게임개발사이자 게임엔진 개발사인 에픽게임즈의 한국지사인 에픽게임즈 코리아에서 프로그래머로서 한국 파트너사들을 위한 기술지원을 제공하는 디벨로퍼 릴레이션(Developer Relation) 팀의 리드를 맡고 있다. 에픽게임즈 코리아 이전에는 소프트맥스 사에서 프로그래머로서 언리얼 엔진 2와 언리얼 엔진 3를 이용해 PS2, PSP, 그리고 Xbox용 '마그나카르타' 개발에 참여했다. ​
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DAY 2: 6월 29일 | pm 13:00 - pm 13:30, [VR ENGINE] 언리얼 엔진 VR/AR
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김선욱
NVIDIA Korea / 이사 (Senior Technical Manager)
현재 - 엔비디아(NVIDIA) 시니어 테크니컬 마케팅 매니저 퀄컴(Qualcomm) 테크니컬 어카운트 매니저 삼성전자 정보통신 무선사업부 SW 엔지니어
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DAY 2: 6월 29일 | pm 15:00 - pm 15:30, [VR HW & SW] NVIDIA VR Platform
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Tony Chia
Nibiru / Marketing VP
개발자와 엔터테인먼트 소비자들에게 최고의 상호기술, SW 및 HW 제품 솔루션, 오디오/비디오 기술을 제공하는 Nibiru의 Tony Chia 마케팅 부사장님의 강연을 들어보세요
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DAY 2: 6월 29일 | pm 14:00 - pm 14:30, [VR HW & SW] Complementation of Chinese and South Korean VR Industrial Resources on Multi-industrial VR Application & Nibiru Mobile VR Turnkey Solution
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김사익
YK Games / CEO
1999년부터 그래픽 디자이너로 게임개발을 시작 하였으며 10년 이상의 일본과 중국의 현지 게임업체 근무 경력을 가지고 있습니다. 특히 2008년 이후 중국 상해에 위치한 중국 법인 YoungKingGames에 재직하며 게임 프로듀싱 및 한국 게임의 퍼블리싱과 한중 게임 교류 등의 풍부한 경험을 쌓았습니다.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 17:30 - pm 18:00, [VR SOLUTION] 중국시장 분석과 진출 방안
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권순재
톨레미시스템 / 수석연구원
권순재 수석연구원은 홍익대학교 대학원에서 애니메이션을 전공하였고 2003년 공군1전투비행단 T-50 시뮬레이터를 시 시작으로 현재까지 국방 및 방위산업 분야 군사 시뮬레이터를 전문적으로 개발해왔습니다. 방위사업청, 대한민국 육,해,공군 등 군사분야 3D모델, 영상시스템, HMD 등 다양한 군사 시뮬레이터 프로젝트를 수행하였으며 태국 육군의 UH-60 시뮬레이터 개발과 같은 해외 프로젝트에도 참여하였습니다. 현재는 대한민국 군사 시뮬레이터와 정부 연구 과제를 통해 쌓은 VR 기술을 민수분야에 적용 할 수 있는 VR 역할과 사업분야를 연구 진행하고 있습니다.
Session
DAY 2: 6월 29일 | pm 17:30 - pm 18:00, [VR APPLICATIONS] 1년 전 오늘과 오늘 군의 VR변화
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김영욱
Microsoft / Senior Technical Evangelist, 부장
소개글: 한국마이크로소프트에서 기술을 전도하는 Evangelist로 일하고 있으며 자신의 다양한 프로젝트 경험을 바탕으로 저술 및 강연활동을 하고 있다. 최근에는 Microsoft DX팀에서 최신 기술을 다루고 있다 최근에는 과거 역사속의 전쟁들과 IT기업들의 이야기를 묶은 'War of IT'를 집필했다. - IT잡지 월간마소 자문위원 - 웹 접근성 2.0 표준 자문위원 - 디지털교과서 프로젝트 리더 - 저서 'War of IT' 출간 (IT와 전쟁사) - Microsoft MVP 2006~2008
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DAY 2: 6월 29일 | pm 14:30 - pm 15:00, [VR HW & SW] Microsoft의 Mixed Reality 플랫폼
DAY 1: 6월 28일 | pm 1310 - pm 1350, Chat With Robots_Chatbot Challenge Korea
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Su Kim
Harvard Medical School / Visiting Research Fellow
Dr. Su는 한국마케팅협회의 핵심인력을 위한, 하이테크 마케팅 과정, 서울대 융합과학 기술원, 바이오 인포메틱스 센터, 환경대학원, 연대 기술경영학과, 연대 언론영상정보 대학원, 한양대, 서강대 아트&테크널러지, 제주 테크노 파크, 포항 테크노 파크, 에트리, 미래부 산하의 전파진흥원등, 정부, 학계, 산업분야를 넘나들며, 최근 4차혁명과 엔터테인먼트, 뇌과학의 융합 관련 컨설팅과 프로젝트, & 세미나를 진행해 오고 있다. Dr. Su는 헐리우드-엔터테인먼트의 중심을 이끄는 남가주대(USC)를 졸업하고 힐러리와 오바마의 정치적 역사를 만든 시라큐스, 뉴욕에서 박사(Ph.D)학위를 수여 받았다. 현재, 하버드 공대(SEAS), 의대(Harvard Medical School), 뉴욕의 마인드랩, 서울대학병원과 함께 뇌과학자로서, 가상현실(Mixed Reality) 기반의 엔터테인먼트와 인공지능기반의 모바일 헬스케어 공동연구를 진행하고 있다.
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DAY 2: 6월 29일 | pm 16:30 - pm 17:00, [VR APPLICATIONS] Medical VR; The Future of Cognitive Neuroscience on Entercation (Entertainment _ Education)
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한성희
분당서울대 병원 교수 / 서울대학교 의과대학 교수
한성희 교수는 서울대학교 의과대학 교수로서 현재 분당서울대병원에서 근무하고 있다. "VR medicine research group"을 창립하였으며 서울대학교 의과대학 내 "VR을 통한 의학교육 혁신 연구팀"의 일원이기도 하다. 최근 소아정신과, 안과, 외과 등의 여러 임상과 및 엔터테인먼트 산업체들과 협업하여 소아환자의 불안을 감소시키기 위한 VR contents project를 완수한 바 있으며, 현재에도 임상윤리위원회의 허가 하에 VR의 임상진료적용에 대한 프로젝트들을 실시하고 있다. VR과 의료의 융합을 통한 Health care산업의 변신에 대한 비전을 제시하여 공학 및 엔터테인먼트 산업계의 파트너들과 함께 뛰고자 한다.
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DAY 1: 6월 28일 | pm 17:00 - pm 17:30, [Medical VR] 의료와 VR: 현재 그리고 가까운 미래
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* 상기 연사와 주제는 주최측 사정에 따라 변경될 수 있습니다.