JUNE 28-30, 2017 | Seoul(Goyang) Robots, VR, Drones, and The Internet of Everything

컨퍼런스 주제

 
AI SPECIAL THE FUTURE OF SERVICE ROBOT DRONE DAY
VR BROADCASTING VR JOURNALISM VR SOLUTION VR HW & SW B2B VR VR APPLICATIONS

Day 1: 6월 28일    |    Day 2: 6월 29일    |    Day 3: 6월 30일

DAY 1: 6월 28일

오전 10:30 - 오전 11:15
[KEYNOTE] 유니티를 활용한 시네마틱 VR 제작 기법

스토리텔링은 영화와 게임 모두에게 중요한 요소입니다. 더욱이, 최근에는 VR 시대로 접어들면서 게임 뿐만 아니라 영화/필름에서도 인터렉션 요소를 활용하기 시작합니다. VR에서의 효과적인 스토리텔링을 위하여, 유니티의 타임라인에디터 기능을 활용하여 시네마틱씬을 만드는 방법을 소개합니다.

오지현, Unity Technologies Korea / 에반젤리스트

오전 11:15 - 오후 12:00
[KEYNOTE] XR: Tools, Dreams, and Accellerating Consequences

Clark Dodsworth will provide his perspective on the funded out-of-home VR experiments: Void, Zero Latency, IMAXVR, VRCades, and others he’s investigated in other settings such as aquariums.
Clark will then broaden to include AR, and point out some of the things both can do better than other tools, specifically in delivering a thoroughly impactful sense of scale, and the first person perspective. Clark believes much of the VR entertainment work being done by developers today will be only a step on the path to breaking genuinely new ground in entertainment with AR, in 4 to 6 years
Clark will also discuss the non-visual sensory modalitites. There is a profound improvement of the illusion of presence when spatialized audio is well-implemented and integral.
The discussion will close with perspectives on the topic of context—both personal context of the user and context as driver of what the user sees--both AI driven ways to automatically help meet users’ expectations
최고의 VR, 그래픽, 4D 컨텐츠, VR 어트랙션을 제공하는 SIMEX-IWERKS 의 Clark Dodsworth 부사장의 강연을 들어보세요

Clark Dodsworth, SimEx-Iwerks / 부사장, Osage Consulting / Founder

오후 13:00 - 오후 13:30
[VR INVESTMENT] What a Venture Capitalist Sees in the Virtual and Augmented Reality Market

실리콘밸리에서 가장 왕성한 VR 투자를 하고 있는 Signia Venture Partners의 공동 창업자인 Sunny Dhillon 대표의 강연을 들어보세요

Sunny Dhillon, Signia Venture Partners / Partner

오후 13:30 - 오후 14:00
[VR BROADCASTING] K-pop S3D 360VR 콘텐츠의 이슈와 전망

1) SBS K-pop S3D 360VR 콘텐츠의 태동
2) K-pop S3D 360VR 콘텐츠 공개과정에서 이슈
3) K-pop S3D 360VR 콘텐츠의 향후 과제와 전망

배성우, SBS / VR Creative Director

오후 14:00 - 오후 14:30
[VR BROADCASTING] Broadcast Meets VR : Integration of Broadcast Television, VR and Reality Content Entertainment

An overview of future of VR/mixed reality and traditional entertainment media consumption. How do major networks and content providers such as NBC, ABC, Fox, CBS, Netflix etc. approach VR today. They all want in the mix. In 1928 the FRC (now FCC) issued the first broadcast television license. Less than 80 years later, there are over 300 cable networks and television broadcasters. Today, AppleTV is making available 360-degree videos via Twitter’s Periscope Global Map and more live sporting events are being added to Samsung Gear VR, UFC, Soccer, Basketball and Golf. How will cable networks and broadcasters stay in the game?
With Mixed Reality Projects currently in development, such as THE CYBER GAMES, where we follow underdog contestants as they transform into the champions they play in video games, then land themselves a spot in an immersive and never before seen virtual reality competition and physically dangerous battleground to claim victory. And viewers at home, experience the show from the POV of the players and are able to watch, on their TV’s or smart devices, the world seen by the participants.

Marisa Sommerville, RoofTop Management / Manager

오후 14:30 - 오후 15:00
[VR JOURNALISM] End-User에게 수용되는 현재와 미래의 기술에 대한 고찰

전세계에서 가장 많은 사람들이 이용하는 VR 컨텐츠인 VR Journalism. 뉴욕타임즈와 월스트리트 저널에서도 앞다퉈 VR 컨텐츠를 제공하고 있는데, 이러한 배경에 대한 선구자의 강연을 들으시기 바랍니다. VR 저널리즘은 전세계적으로 VR산업 일자리 창출에도 크게 기여하고 있습니다.

Dan Pacheco, Syracuse University / Journalism 학과장

오후 15:00 - 오후 15:30
[VR CINEMA] DOGMA VR MANIFESTO

Dogma VR is a ideologic Manifesto of practical rules for the creation of the Pure Cinematic Immersive Experiences. An evolution of Von Trier/Vinterberg's Dogma 95 adapted to the filming of Virtual Reality live fictional contents, it aims to create limits in the process of development, storytelling and production in order to keep the Viewer in the suspension of disbelief of the artificial reality without sensitive interruptions.

The Conference explores the steps for the Pure Immersive Experience, the reasons why the market will require fictional contents in 360 and how to start and develop a business from that.

Gianluigi Perrone, Polyhedron VR Studio / CEO

오후 15:30 - 오후 16:00
[SOCIAL VR] The State of Social VR: historic trends; today; the next 5 years; long term future

전세계적으로 가장 오래된 가상 공간 제작 업체인 E-Space의 창업자 Philippe Van Nedervelde 대표의 강연을 들어보세요

Philippe Van Nedervelde, E-Spaces / CEO

오후 16:00 - 오후 16:30
[VR INTERFACE] Brand New UX Strategy in VR – Create Interconnected Reality through Emotion Recognition System using Eye-Brain Interface

룩시드랩스는 시선 및 뇌파 인터페이스를 활용해 가상현실(Virtual Reality, VR) 환경에 최적화된 감정분석 시스템을 개발하는 스타트업입니다. VR에서 사용자의 몰입도와 실재감을 높이기 위해서는 UX를 향상시키는 하드웨어 기술과 킬러 콘텐츠를 개발하는 것은 물론 VR에 적합한 인터랙션 방식을 구현하는 것이 매우 중요합니다. 룩시드랩스의 VR 사용자 감정분석 시스템은 사용자가 VR 콘텐츠 이용시, 뇌파와 시선, 동공 크기 등의 생체 정보를 측정해 '머신러닝 기술'로 사용자의 감정상태를 실시간으로 분석할 수 있습니다. 본 전시는 사용자를 대상으로 룩시드랩스에서 자체 개발한 VR 헤드셋을 착용하고 'VR 상에서 사용자의 감정 상태에 따라 변화하는 개인화된 컨텐츠'를 체험할 수 있는 기회를 제공합니다. 또한 사용자가 VR 컨텐츠를 체험하는 공간 바로 옆에서는 사용자의 뇌파, 시선, 동공 크기 정보와 같은 생체 반응을 실시간으로 분석해 사용자 감정상태 변화를 디스플레이로 제시합니다. 이를 통해 마케팅 및 광고에서 활용 가능한 소비자 선호도 평가 지표를 제시하는 것은 물론 게임, 엔터테인먼트, 교육, 헬스케어 등 다양한 산업군에서 활용 가능성을 보여줍니다.

남재현, Looxid Labs / CSO

오후 16:30 - 오후 17:00
[VR INTERFACE] Great VR experiences are Driven by Great VR Interfaces

As the VR & AR community jump from one improving technology to the next, who is looking after the consumer experience in the meantime?

Elliott Myers, Roto VR / 창업자, CEO

오후 17:00 - 오후 17:30
[Medical VR] 의료와 VR: 현재 그리고 가까운 미래

의료와 VR의 융합에 의한 Health care business의 변화의 방향을 가늠해 보고, 의료산업에서의 VR의 시장확장에 대한 비전을 제시합니다.

한성희, 분당서울대 병원 교수 / 서울대학교 의과대학 교수

오후 17:30 - 오후 18:00
[VR SOLUTION] 중국시장 분석과 진출 방안

외산 게임들이 성공하기 힘든 중국 시장만의 특이성과 시장 변화 과정의 고찰을 통해 한국 게임의 중국시장 성공 방안을 모색.
최근 커다란 진입 장벽이 된 중국 판호 획득 절차와 주의 사항.

김사익, YK Games / CEO

DAY 2: 6월 29일

오전 10:30 - 오전 11:15
[KEYNOTE] 한국 VR 시장 규모 및 전망

수원대학교 교수 겸 (주)전략과 실행 대표인 이혁수 대표는 최근 한국VR산업협회와 공동으로 한국 VR시장 규모와 미래성장전망에 대한 프로젝트를 수행한 바 있는데, 이번 VR Summit에서 그 내용을 처음으로 소개한다고 한다. 이번 연구는 한국 VR산업에서 큰 역할을 담당하고 있는 다수의 업계 및 학계의 전문가 들을 만나 현장의 목소리를 담으려고 노력했고, 엠브레인 리서치와 공동으로 VR 사용 및 구매 행태에 대한 소비자 조사도 병행하여 그 내용도 공개한다고 하니 기대된다.

이혁수, 수원대학교 CT학과 / 교수, (주)전략과 실행 / 대표

오전 11:15 - 오후 12:00
[KEYNOTE] Greenlight Insights’ Intelligence for the VR and AR Industry

Greenlight Insights is a world leader in market intelligence for the VR and AR industry, Greenlight Insights forecasts global VR-related revenues to reach $7 billion by the end of 2017. As spending on headsets and gaming content drives near-term industry growth, new sectors will emerge as new catalysts for future growth. Clifton will discuss current and future trends. Greenlight has a strong interest and presence in China and in 2016 set up a wholly owned foreign enterprise in Beijing, China. It is committed to providing better services to support and conduct research activities and represent Greenlight Insights' presence in Asia.

Clifton Dawson, GreenlightInsights / Founder

오후 13:00 - 오후 13:30
[VR ENGINE] 언리얼 엔진 VR/AR

VR의 태동부터 함께한 에픽게임즈는 각종 VR 테크데모 뿐 아니라 최근 오큘러스 스토어에 무료 출시한 '로보리콜'에 이르기까지 언리얼 엔진 4로 직접 VR 게임 개발을 통해서 쌓은 노하우들을 엔진에 적용함으로써 대중화된 모든 VR 플랫폼에 최적화된 엔진입니다.
이번 발표에서는 언리얼 엔진 4만의 VR 플랫폼에 최적화된 기능, 대표적인 콘텐츠 제작 사례, VR Editor를 통한 차세대 콘텐츠 제작법, 그리고 언리얼 엔진 4 AR의 사용 사례 및 향후 미래에 대해서도 살펴봅니다.

신광섭, 에픽게임즈 코리아 / 디벨로퍼 릴레이션 리드(Developer Relation Lead)

오후 13:30 - 오후 14:00
[VR HW & SW] The VR Ecosystem: Beyond Year 1

HTC Vive is setting the standard for high-end PC powered VR experiences AND is also investing and innovating quickly in all dimensions of the fast-developing VR ecosystem There's too much opportunity to ignore. This session will strive to help developers, publishers, investors, or enthusiats identify how they can bring their talents to the VR revolution.

Carl Lan, HTC / Corprorate Development and Partnerships

오후 14:00 - 오후 14:30
[VR HW & SW] Complementation of Chinese and South Korean VR Industrial Resources on Multi-industrial VR Application & Nibiru Mobile VR Turnkey Solution

With the experience in Chinese VR market, this presentation aims to further discover the hidden potential of mobile VR in multi-industrial applications, and creat the strategic layout of mobile VR industry applications from the breakthrough point-education industry to various worldwide industries. Nibiru is looking forward to collaborate with South Korean companies to construct a sound and virtuous “VR&MR+” mode and promote the perfect VR&MR industry application techniques to the world.

개발자와 엔터테인먼트 소비자들에게 최고의 상호기술, SW 및 HW 제품 솔루션, 오디오/비디오 기술을 제공하는 Nibiru의 공동설립자인 Tony Chia 부사장의 강연을 들어보세요

Tony Chia, Nibiru / Marketing VP

오후 14:30 - 오후 15:00
[VR HW & SW] Microsoft의 Mixed Reality 플랫폼

Microsoft는 홀로랜즈를 통해서 MR을 현실화 시키고 있습니다. 최근에는 홀로랜즈 이외에도 윈도우 10이 설치된 PC와 함께 사용할 수 있는 저가의 MR 제품들을 6개 제조사에 출시한 바 있습니다. 이 세션에서는 Microsoft의 MR 플랫폼의 장점과 활용 방안에 대해서 설명해 드립니다.

김영욱, Microsoft / Senior Technical Evangelist, 부장

김영욱, Microsoft / Senior Technical Evangelist, 부장

오후 15:00 - 오후 15:30
[VR HW & SW] NVIDIA VR Platform

Consumer and Professional VR Solutions - HW(GPU)/SW(VRWorks SDK) drives the world's greastest VR experiences

김선욱, NVIDIA Korea / 이사 (Senior Technical Manager)

오후 15:30 - 오후 16:00
[B2B VR] Brands and Agencies VR 101

With all the buzz and attention about VR where does it fit in the Digital Marketing space? Dan has worked with world-class brands like AT&T, American Airlines, LEGO, Legendary Pictures, Lionsgate, McDonald’s, Samsung, 20th Century Fox, and Universal Studios on their digital strategies. Most recently, Dan’s studio - Groove Jones, won the 2017 Shorty Award for Best VR of the Year for the work they did with FX Networks’ American Horror Story. In this session, Dan will dive into case studies and the insights that help brands that are looking for innovative and progressive ways to connect with their audiences.

Dan Ferguson, Groove Jones / EVP Digital Strategy

오후 16:00 - 오후 16:30
[B2B VR] B2B VR 생태계 조성 방법 및 미래

VR 생태계는 B2B(Business To Business)로 풀어나가야 합니다. 하드웨어와 콘텐츠의 불균형으로 시장 형성이 더딘 상황에서 사용자에게 콘텐츠 판매적 접근 보다는무료에 가까운 경험하도록 하는 BM(Business Model)이 필요합니다. 3자(콘텐츠 제공자, 하드웨어 판매/공급자, 사용자)가 모두 만족할 수 있는 BM구축을 위해 필요한 것이 무엇이며, 이를 위해 어떻게 노력해야 하는지 예시와 사례를 살펴봅니다. 현재의 즐거움(Play)에서 미례의 VR은 업무(Work)로 확대될 것이며 미래 VR시장을 위해 지금부터 계획하고 준비해야 할 것들을 알아보겠습니다.

김영호, PGMAN GAMES / CEO

오후 16:30 - 오후 17:00
[VR APPLICATIONS] Medical VR; The Future of Cognitive Neuroscience on Entercation (Entertainment _ Education)

가상현실(VR)은 게임과 SNS을 통해서 우리의 일상에 깊이 들어오고 있다. 많은 사람들은 여가 시간을 통해 컴퓨터 모니터 또는 TV 앞에서 가상현실을 즐긴다. 그러나 애석하게도 우리의 여가시간를 즐기는 모습은 많은 이들에게 환영 받지 못한다. 가상현실를 즐기는 모습은 야외에서 여가시간을 즐기는 것과 비교할 때, 많은 사람들의 인식에 매우 부정적이다. 뇌과학의 입장에서, 우리의 스트레스를 어떻게 관리 할지, 특히 가상현실을 체험하면서…..

Su Kim, Harvard Medical School / Visiting Research Fellow

오후 17:00 - 오후 17:30
[VR APPLICATIONS] Human Sexuality in the Age of Singularity

Adult industry so often led the application side of many of our technological revolutions - and it's $100B global market - contributing to a powerful economical bottom-up. This session talks about the current market situation in adult industry, especially how the IoT, Robot, AI and VR are emerging it's market, and how this industry can contribute to solving a human sexuality issues in the society among elderly, disabled and others with limited opportunity.
일본의 리딩 성인 VR 플랫폼인 Imagine VR의 Ayaka Hahn 대표를 통해 일본의 성인 VR 산업에 대하여 들오보세요

Ayaka Hahn, ImagineVR / CEO

오후 17:30 - 오후 18:00
[VR APPLICATIONS] 1년 전 오늘과 오늘 군의 VR변화

군사 VR 전문가인 권순재 톨레미시스템 수석연구원의 강연을 들어보세요

권순재, 톨레미시스템 / 수석연구원

DAY 3: 6월 30일

* 상기 연사와 주제는 주최측 사정에 따라 변경될 수 있습니다.

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